Digitális tananyag készítése
Az interaktív tábla szoftverével készített tananyagomat az alkánokból állítottam össze. Az eddig kapott feladatok közül számomra ez a munka bizonyosult a legegyszerűbbnek, mert az órán részletekre kiterjedően megismerkedtünk a program használatával, fő funkcióival és a beépülő modulokkal is.
A digitális tananyag elkészítése során nemcsak az új ismeretek átadására törekedtem, hanem arra is figyelmet fordítottam, hogy az egyes részek logikai sorrendben kövessék egymást, azok egymásra épüljenek, mindezzel megkönnyítve a tananyag megértését és annak könnyebb elsajátítását.
Az oktatásban a digitális eszközök használatát mindenképp fontosnak tartom. Előnyként említeném, hogy az interaktív tábla használatával meggyorsíthatjuk az óra menetét, lehetővé tudjuk tenni a multimédiás eszközök és szoftverek szélesebb körben való alkalmazását, és biztosítani tudjuk az interaktívabb, rugalmasabb óravezetést. Megítélésem szerint a z - generációs diákok nyitottabbak az új ismeretek befogadására, szívesen foglalkoznak olyan feladatokkal, melyeknek megoldása számítástechnikai eszközökhöz köti őket, miközben önállóságuk, és logikai, problémamegoldó képességük nagy mértékben fejleszthető. Ezekben az eszközökben nagy lehetőségek rejlenek, melyeket a pedagógiai munkám során magam részéről mindenképp alkalmazni fogok.
A SMART NOTEBOOK program használata során negatívumként említeném, hogy az egyes Lesson Activity Toolkit sablonfeladatok alkalmazásakor a program alkalmanként lefagy, valamint a képformátumba történő exportálás során a hiperhivatkozások jelölése megszűnik. A program további hátránya, hogy a listaelemek felsorolása során csak numerikus és listajelek használhatóak, mivel nem ad lehetőséget a többszintű felsorolás kialakítására.
Notebook fájl elérhetősége: Megtekint
Digitális tananyag elérhetősége: Megtekint
Lesson Activity Toolkit:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése